Pomoc
psychologiczno-pedagogiczna

Zajęcia.

Drodzy Rodzice!

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, jak ważna jest codzienna, pozytywna komunikacja z dzieckiem. W pędzie dnia powszedniego, przytłoczeni obowiązkami, goniącymi terminami, zmęczeniem mamy mało czasu dla siebie, bliskich i naszych dzieci. Warto zatem skupić się na tym, by ilość zamienić na jakość. Większość codziennych dialogów z dziećmi wygląda w ten sposób:
- Jak w szkole?
- Dobrze?
- Odrobiłeś lekcje?
- Nic nie było zadane.
- Nauczyłeś się do sprawdzianu?
- Tak.
I to właściwie koniec. Wymiana zdań, która tak naprawdę niczego nie wnosi dla żadnej ze stron. Proponuję Państwu zmianę sposobu komunikacji. Zadając pytania otwierające, możemy naprawdę czegoś o swoim dziecku się dowiedzieć, lepiej je poznać, zrozumieć, ale też prawdziwie porozmawiać. Spróbujmy – spotykając dziecko popołudniu w domu – zagadnąć naszą pociechę w inny sposób. Na pewno uzyskamy więcej ciekawych informacji, nie pytając schematycznie „Jak w szkole?”.
1. Jak ci minął dzień?
2. Co ciekawego się wydarzyło?
3. Co zdarzyło się miłego?
4. Czego się dziś nauczyłeś?
5. Która lekcja wydała ci się najciekawsza?
6. Z kim spędziłeś w szkole najwięcej czasu i co robiliście?
7. Jak się miewa twój przyjaciel?
8. Co słychać u …?
9. Który moment tego dnia był dla ciebie najważniejszy?
10. Co myślisz o …?
11. Co zabawnego wydarzyło się na przerwach?
12. Czy czułeś się dziś z siebie dumny?
13. Co ci się udało?
Warto też odnieść się do tego, co wydarzyło się u dziecka. Przykładowo, gdy miało publiczne wystąpienie w ramach klasowego projektu, możemy zapytać, jak się czuło, gdy omawiało swą pracę przed wszystkimi albo czyje wystąpienie uważa za najbardziej udane i z jakiego powodu. Możemy porozmawiać o tym, jaki swój cel zrealizowało na treningu, co mu się udało wyćwiczyć na dodatkowej lekcji nauki gry na pianinie lub języka angielskiego. Drodzy Państwo, warto rozmawiać z dziećmi tak, jak sami chcielibyśmy aby z nami rozmawiano. Mam nadzieję, że w powyższych propozycjach znajdziecie Państwo inspirację. Życzę owocnych rozmów, przyjemnych pogawędek, na które w długie, ciemne, jesienne i zimowe wieczory – być może – znajdziemy więcej czasu. Rozmowa jest podstawą budowania silnej i trwałej relacji z drugim człowiekiem.

Życzę Państwu odnajdywania przyjemności i jakości w codziennych rozmowach z ludźmi wokół.
Rodzicom uczniów z oddziału VIC dziękuję za inspirację do opublikowania tego tekstu.

Pozdrawiam serdecznie,

Magdalena Herda

GRAFIK DYŻURÓW DLA RODZICÓW
SPECJALISTÓW Z ZESPOŁU PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEGO
W ROKU SZKOLNYM 2018/2019

Budynek przy Umińskiego 12 Zajęcia.

Budynek przy Umińskiego 11
Poniedziałek 12:00-14:00
Małgorzata
Muszyńska

pedagog
Wtorek
Środa 14:00-16:00
Patrycja
Szurgot

psycholog
Czwartek
Piątek

W innych terminach wyłącznie po wcześniejszym umówieniu – telefonicznie lub za pośrednictwem dziennika elektronicznego Librus.


ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W WARSZTACIE UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWAWCZYCH DLA RODZICÓW NASTOLATKÓW



Zajęcia.

Zajęcia.

Zajęcia.


GOGOTERAPIA I-IV


DOGOTERAPIA VI – VIII i L.O.


BEZPIECZEŃSTWO W SIECI


JAK NIE WPAŚĆ W PUŁAPKĘ NIEJEDZENIA LUB PRZEJEDZENIA


UMIEM, POTRAFIĘ, SPRÓBUJĘ 8-9 LAT


UMIEM, POTRAFIĘ, SPRÓBUJĘ 10-11 LAT


SOCJOTERAPIA VII-VIII


UCZĘ SIĘ BO LUBIĘ I CHCĘ


BEZPIECZNI W SIECI DO 16 R.Ż.


UZALEŻNIENIA


ZABURZENIA ODŻYWIANIA


BYĆ OJCEM